You are currently viewing -Εὐαγγελίζου γῆ χαρὰν μεγάλην

-Εὐαγγελίζου γῆ χαρὰν μεγάλην

«Μπαμπά, δίπλα στὸν ψεύτη ὅλοι νοιώθουν ἀνασφάλεια! Γι’ αὐτὸ τὸν ἀποστρέφονται καὶ τὸν ἀποφεύγουν! Στὴν τάξη ἔχουμε ἕνα ἀγόρι ποὺ τοῦ ἔγινε συνήθεια νὰ ἐπινοεῖ ψέματα συστηματικά, καὶ τώρα οἱ ὑπόλοιποι τὸ ἀποκαλοῦν “τερατολόγο”!». Εἶναι Παρασκευὴ σήμερα, καὶ πιὸ μετὰ ὁ πατέρας μου θὰ τελέσει τὴν Ἀκολουθία τῶν Χαιρετισμῶν τῆς Ὑπεραγίας Θεοτόκου. Μέχρι νὰ φύγουμε ὅμως ἀπὸ τὸ σπίτι, προλαβαίνω νὰ συζητήσω λίγο μαζί του. Ὡς εὐλαβὴς ἱερέας ποὺ εἶναι, τοῦ ὁποίου ἡ ψυχὴ “κλίνει τὸ γόνυ” μπροστὰ στὸν Κύριο, οἱ ἀπαντήσεις ποὺ δίνει εἶναι μεστὲς πνευματικῶν νοημάτων, κι αὐτὸ κραταιώνει τὴν πίστη μου. «Ἔχουμε ὅμως καὶ μία συμμαθήτρια, ποὺ γενικῶς κάνει κηρύγματα στοὺς ἄλλους γιὰ τὴν ἀναγκαιότητα νὰ λέμε πάντα τὴν ἀλήθεια, καὶ τοὺς πείθει πὼς στὴν ἀρετὴ ποὺ διακηρύττει βιώνει τὴν “τελειότητα”, ἐπειδὴ οἱ ὑπόλοιποι ΔΕΝ ΔΙΑΚΡΙΝΟΥΝ ὅ,τι καὶ ἐγώ· ὅτι δηλαδὴ σὲ πολλὰ ζητήματα, ἡ συμμαθήτρια εἶναι ἀσυνεπὴς μὲ ὅσα λέει. Μιμούμενα ὅμως τὰ παιδιὰ στὴν τάξη τὶς πράξεις της, ΜΑΘΑΙΝΟΥΝ ΝΑ ΥΠΟΚΡΙΝΟΝΤΑΙ τοὺς φιλαλήθεις, καὶ ἀπὸ πάνω ΚΑΤΑΚΡΙΝΟΥΝ τὸ ἀγόρι ποὺ ἀποκαλοῦν “τερατολόγο”». 

«Στοὺς Χριστιανοὺς δὲν ταιριάζει τὸ ψέμα! Μόνο ἡ ἀλήθεια, Ἐρασμία, ἐπειδὴ ὁ Θεὸς εἶναι Ἀλήθεια, καὶ οἱ Χριστιανοὶ εἶναι ἄνθρωποι τοῦ Θεοῦ! Οἱ Πατέρες λένε ὅτι εὐκολότερα μετατρέπεται στὸ καλὸ ὁ φανερὸς ἁμαρτωλός, παρὰ ὁ ἀπόκρυφος καὶ σκεπασμένος μὲ τὸ κάλυμμα τῶν φαινόμενων ἀρετῶν. Ἐκτὸς ἀπὸ τὸ ψεῦδος ποὺ ἀφήνει κάποιος νὰ βγεῖ ἀπὸ τὸ στόμα του, ἄλλος τρόπος γιὰ νὰ παραπλανήσει τὸν ἀδερφό του, εἶναι νὰ ψεύδεται καὶ μὲ τὴν ἴδια τὴν ζωή του! Γιὰ νὰ κρύψει τὴν εὐτέλειά του ἕνας τέτοιος χαρακτήρας κάνει ὅτι θαυμάζει καὶ ἐπαινεῖ τὴν ἀρετή, ὥστε οἱ ἄλλοι νὰ συμπεράνουν πὼς μαζί της εἶναι ἐξοικειωμένος· καὶ ἐνῶ λέει πὼς καμαρώνει τὴν ἐγκράτεια, στὴν πραγματικότητα ἡ ζωή του εἶναι ἄσωτη! Ἤ, μπορεῖ νὰ προσποιεῖται ὅτι θαυμάζει τὴν ταπεινοφροσύνη, ἀλλὰ στὸ βάθος νὰ ἀρνεῖται ὁποιαδήποτε σχέση μαζί της… Ὅλη αὐτὴ ἡ μηχανὴ στήνεται γιὰ νὰ ΠΑΡΑΣΥΡΕΙ τὸν ἀδερφό του, νὰ τὸν ΕΞΑΠΑΤΗΣΕΙ ΚΑΙ ΝΑ ΤΟΥ ΚΑΝΕΙ ΚΑΚΟ! Βλέπεις, γιὰ νὰ ξεγελάσει ἡ κακία τὸν διπλανό, χρειάζεται ὁπωσδήποτε ΝΑ ΤΟΥ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΤΕΙ ΩΣ ΑΡΕΤΗ! Ὁ Ἀπόστολος λέει, ὅτι ὁ ἴδιος ὁ διάβολος μεταμορφώνεται σὲ φωτεινὸ ἄγγελο, ὁπότε δὲν εἶναι παράξενο ἄν καὶ οἱ ὑπηρέτες του μεταμορφώνονται σὲ ὑπηρέτες κάθε ἀρετῆς. Γενικῶς, ὅποιος φαίνεται διαφορετικὸς ἀπὸ ὅ,τι εἶναι μέσα του, εἶναι διπρόσωπος· τοῦ ὁποίου ἡ ζωὴ “ἐπιθυμεῖ” τὴν μερίδα τοῦ πονηροῦ, καὶ γι’ αὐτὸ γίνεται ἀξιοπεριφρόνητη! Ὅσον ἀφορᾶ τὸ συγκεκριμένο κορίτσι, ἴσως ψεύδεται ἐπειδὴ ντρέπεται γιὰ κάτι καὶ δὲν θέλει νὰ ταπεινωθεῖ, ὅμως ἡ πορεία τοῦ ψεύδους πάντα ἔχει ἄσχημη κατάληξη…».

«Ὁ κλέφτης καὶ ὁ ψεύτης, τὸν πρῶτο χρόνο χαίρονται…».

«Ἀσφαλῶς! Τὸ ψεύτικο προσωπεῖο ἀντέχει στὴν γαλήνη ἀλλὰ ὄχι στὴν ὥρα τῶν πειρασμῶν, καὶ τότε αὐτὸ ἀποδεικνύει γελοίους καὶ καταγέλαστους ὅσους ψεύδονται μὲ τὴν βιοτή τους! Μέσα στὴν τρικυμία τῶν δελεασμῶν, ἡ ψευδο-σύνεση, ἡ ψευδο-πραότητα, ἤ κάθε ἄλλη ψευδο-ἀρετὴ φανερώνεται, καὶ οἱ ἴδιοι ἀποδεικνύονται γυμνοὶ καὶ τετραχηλισμένοι! Δηλαδὴ παιδί μου, Η ΕΠΙΠΛΑΣΤΗ ΖΩΗ ἀποκαλύπτεται με ΤΙΣ “ΛΙΧΟΥΔΙΕΣ” ΤΟΥ ΔΙΑΒΟΛΟΥ, ποὺ εἶναι ἡ ματαιοδοξία, ἡ φιλοδοξία, ἡ φιληδονία καὶ ἡ φιλαργυρία».

Στὸ μυαλὸ μοῦ ἦρθε ἡ φράση τοῦ Κυρίου, ὅτι “ὁ θερισμὸς εἶναι πολύς, ἀλλὰ οἱ ἐργάτες λίγοι”, ποὺ σημαίνει πὼς εἶναι πολλοὶ ποὺ ἔχουν ἀγαθὴ διάθεση νὰ ἀκούσουν τὸ κήρυγμα τοῦ Εὐαγγελίου, ἀλλὰ εἶναι λίγοι οἱ ἐργάτες τοῦ Εὐαγγελίου. «Ὁ Κύριος εἶπε νὰ παρακαλέσουμε τὸν Θεό, νὰ στείλει ἐργάτες στὸν θερισμό Του. Εἶναι λίγοι ἐπειδὴ πρέπει νὰ νικήσουν τὴν δειλία, καὶ νὰ ἀντιμετωπίσουν μὲ θάρρος ὅσους τοὺς χαρακτηρίζουν… “ὀπισθοδρομικούς”; Πόσο δύσκολο πράγμα εἶναι ἡ διακήρυξη τῆς ἀλήθειας σὲ μικροὺς καὶ μεγάλους, μπαμπά; Τί ἀπαιτεῖται, γιὰ νὰ μὴν “φοβᾶται” ἕνας κληρικὸς νὰ κηρύττει γνήσια καὶ ἀνόθευτα τὴν ἀλήθεια τοῦ Εὐαγγελίου;».

«Κάθε ἔργο εἶναι κοπιῶδες, καὶ φορτωμένο μὲ πολλὲς εὐθύνες. Ἀλλὰ τὸ ἔργο τῶν ποιμένων καὶ τῶν διδασκάλων τῆς Ἐκκλησίας μᾶς θέλει ἄγρυπνους στὸ καθῆκον, ἐπειδὴ ὁ Κύριος μᾶς ἔκανε τὴν μεγίστη τιμὴ νὰ μᾶς ἐμπιστευθεῖ τὸν πολύτιμο μαργαρίτη τοῦ Εὐαγγελίου, τὸν θησαυρὸ τῆς θείας Χάριτος! Μᾶς διόρισε οἰκονόμους Του, προϊσταμένους τῶν δούλων Του, γιὰ νὰ προνοοῦμε γιὰ τὶς ἀνάγκες τους καὶ νὰ τοὺς δίνουμε στὴν κατάλληλη περίσταση τὴν τροφή τους, ὥστε ἐκεῖνοι νὰ τὴν ἀφομοιώνουν σὲ ἔργα ἀρετῆς· ἡ ὁποία τροφὴ εἶναι ἡ εὐαγγελικὴ ἀλήθεια ποὺ μᾶς δίδαξε ὁ Ἴδιος ὁ Χριστός, ἀλλὰ καὶ ἡ θεία Χάρις, ἡ ὁποία μεταδίδεται διὰ τῶν Μυστηρίων τῆς Ἐκκλησίας. Ὁ Κύριος μᾶς ἀνέθεσε νὰ κυβερνᾶμε τὴν οἰκογένειά Του*, τῆς ὁποίας εἶναι Πατέρας καὶ Κεφαλή, καὶ νὰ ὁδηγοῦμε τὸ πλήρωμα τῆς Ἐκκλησίας στὸν ἕναν καὶ μοναδικὸ δρόμο ποὺ χάραξε ὁ Ἴδιος ὁ Κύριος. Τὰ ὀνόματα ποὺ μᾶς ἔδωσε τὸ Ἅγιο Πνεῦμα, ὅπως “ἐπίσκοπος”, “πρεσβύτερος”, “ἡγούμενος”, “ποιμὴν” καὶ “διδάσκαλος”, ἐμπεριέχουν ὅλη τὴν ἐξουσία καὶ τὸ κῦρος ποὺ ἀπαιτεῖται γιὰ τὸ καθῆκον τους, ΕΦΟΣΟΝ ἐμεῖς ὑποτασσόμαστε στὸν Χριστὸ δουλικῶς! Ὀφείλουμε δηλαδή, παιδί μου, νὰ ἐνεργοῦμε μόνο ἐν ὑποταγῇ εἰς τὸν Χριστόν, καὶ νὰ ἐργαζόμαστε γιὰ τὴν προκοπὴ τῆς Ἐκκλησίας, πρὸς δόξαν Χριστοῦ! Χρειάζεται νὰ διαχειριζόμαστε τὸ καθετὶ μετὰ πάσης πιστότητος καὶ εἰλικρίνειας, χωρὶς νὰ καταχραστοῦμε τίποτα γιὰ τὸν ἑαυτό μας, καὶ χωρὶς νὰ σπαταλήσουμε τίποτα! Παρένθεση, ὁ ἱερὸς Χρυσόστομος εἶπε πὼς κάτι ἀνάλογο ἰσχύει καὶ γιὰ τοὺς πολιτικοὺς ἄρχοντες, στοὺς ὁποίους ὁ Κύριος ἔδωσε ἐξουσία γιὰ νὰ Τὸν ὑπηρετοῦν, φροντίζοντας γιὰ τὸ κοινὸ συμφέρον τῶν ἀνθρώπων. Τὸ ἔργο λοιπὸν τῶν ἱερωμένων εἶναι νὰ τελοῦμε τὰ Ἱερὰ Μυστήρια, καὶ δι’ αὐτῶν, ἡ Ἁγιότητα τοῦ Χριστοῦ, τοῦ Ἀρχηγοῦ τῆς οἰκογενείας, νὰ μεταδίδεται σὲ ὅλα τὰ μέλη της. ΣΤΟΝ ΠΡΕΠΟΝΤΑ ΚΑΙΡΟ, τόνισε ὁ Κύριος, ὀφείλουμε νὰ δίδουμε τὴν τροφή, ὅσο διαρκεῖ ἡ ἡμέρα τῆς παρούσης ζωῆς, πρὶν νὰ ἔρθει τὸ σκοτάδι τοῦ θανάτου».

«Οἱ ἄνθρωποι ποὺ ἀγαπᾶνε τὴν ἀλήθεια, εἶναι εὐλογημένοι καὶ εὐτυχεῖς! Γιὰ νὰ μᾶς φέρει τὴν ἀλήθεια καὶ νὰ τὴν ἐπισφραγίσει ὁ Κύριος, τὸ ἔκανε μὲ τὴν σταυρική Θυσία Του!».

«Γι’ αὐτὸ καὶ ἐμεῖς οἱ λειτουργοί Του, πρέπει νὰ εἴμαστε φρόνιμοι δοῦλοι Του! Πρέπει δηλαδὴ νὰ εἴμαστε συνετοί, καὶ νὰ ξέρουμε νὰ οἰκονομοῦμε πρεπόντως τὴν ἐξουσία ποὺ μᾶς ἔδωσε ὁ Κύριος. Μαζὶ μὲ τὴν τιμιότητα, ἀπαραίτητη εἶναι ἡ φρόνηση καὶ ἡ διάκριση, διὰ τῆς ὁποίας καθοδηγοῦμε τὸ Ποίμνιο μὲ τὸν πλέον ἐπιδέξιο τρόπο. Ὅμως ἀπὸ ὅλα τὰ σημεῖα ποὺ σοῦ εἶπα, τὸ σπουδαιότερο εἶναι, ΣΕ ΟΠΟΙΑΔΗΠΟΤΕ ΩΡΑ ΚΙ ΑΝ ΕΡΘΕΙ Ο ΚΥΡΙΟΣ, νὰ μᾶς βρεῖ ἐργαζόμενους στὸ καθῆκον πιστῶς, φρονίμως καὶ ἀγρύπνως! Ἔχουμε τὴν θεία ἐπιταγὴ νὰ τηρήσουμε τὴν ἐντολὴ ἄσπιλη καὶ ἀνεπίληπτη, μέχρις ὅτου ἔρθει ὁ Κύριος ἡμῶν Ἰησοῦς Χριστός! Ἐπειδὴ δὲν γνωρίζουμε πότε θὰ συμβεῖ αὐτό, οἱ πιστοὶ ὅλων τῶν αἰώνων ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΓΡΗΓΟΡΟΥΜΕ! Πρέπει νὰ εἴμαστε ΕΤΟΙΜΟΙ καὶ ΠΡΟΣΕΚΤΙΚΟΙ, περιμένοντας ἀνὰ πᾶσα στιγμὴ νὰ παρουσιαστοῦμε ἐνώπιον τοῦ Κριτοῦ!». 

«Δυστυχῶς, οἱ ἀσεβεῖς πολιτικοὶ ἄρχοντες δὲν ἐκτιμοῦν τὴν ἐξουσία ποὺ τοὺς ἔδωσε ὁ Κύριος, καὶ γι’ αὐτὸ τὴν καταχρῶνται!».

Μόλις εἶπαν τὰ ἀδέρφια μου καὶ ἡ μαμά μου ὅτι μπορούσαμε νὰ φύγουμε, σηκωθήκαμε καὶ ἐμεῖς, ἀλλὰ ὁ πατέρας κάτι θυμήθηκε. «Κάτι ἀνάλογο μοῦ εἶπε καὶ ἕνα πνευματικοπαίδι μου, γιὰ τὴν κατάχρηση ἐξουσίας ποὺ βλέπουμε στὴν πολιτική· μοῦ ἑτοίμασε μάλιστα ἕνα χαρτὶ μὲ κάποιες ἐπιστημονικὲς σημειώσεις, μὲ τοὺς ἀφανεῖς χειρισμοὺς τῶν ἀσεβῶν πολιτικῶν, εἰς βάρος τῆς πνευματικῆς ὑγείας τῶν ἀνθρώπων, καὶ τὴν περιμένω αὔριο, νὰ μοῦ τὶς ἐξηγήσει. Νά, αὐτὸ εἶναι τὸ χαρτί». 

Στὸν δρόμο γιὰ τὸν ναὸ ἡ σκέψη μου περιφερόταν γιὰ ἄλλη μία φορὰ στὸ μεγάλο αἴνιγμα ποὺ προσπαθοῦσα νὰ διαλευκάνω. Πῶς γίνεται, οἱ ἁρμόδιοι νὰ παραγκωνίζουν τὸν τίμιο ἄνθρωπο, καὶ νὰ ἐξυψώνουν καὶ νὰ προβιβάζουν τὸν ὑποκριτή, τὸν δόλιο καὶ τὸν ΚΑΤΑΧΡΑΣΤΗ; Καὶ μάλιστα, ὁ παραγκωνισμὸς αὐτὸς νὰ κατάντησε νὰ θεωρεῖται ΑΠΟ ΟΛΟΥΣ ὡς… “αὐτονόητος”; Ἀπὸ τὴν ἄλλη μεριά, μὲ τὸ θράσος της ἡ ἀνωμαλία κατάφερε καὶ στὴν πατρίδα μας νὰ ἑδραιωθεῖ νομικά! Εἶναι πασιφανές, πὼς ὡς λαὸς “πιαστήκαμε στὸν ὕπνο”! Ὅσο ὅμως δὲν μποροῦμε νὰ καταλάβουμε τί ἀκριβῶς πῆγε στραβά, ἡ “ἐλεύθερη πτώση” τῶν ἠθῶν δὲν πρόκειται νὰ σταματήσει! Γιὰ ὅ,τι ἄλλο ΧΕΙΡΟΤΕΡΟ ΚΑΚΟ δεχτοῦμε νὰ ἑδραιωθεῖ στὸν τόπο μας, θὰ εἴμαστε ἀναπολόγητοι στὸν Κύριο, ἐπειδὴ τὸ δὶς ἐξαμαρτεῖν, οὐ λαοῦ σοφοῦ! Μία ἄλλη διατύπωση τῆς σπαζοκεφαλιᾶς ἦταν, ἀφοῦ οἱ Ἕλληνες συνεχίζουμε νὰ ἔχουμε τὴν πηγὴ τῆς Πατερικῆς σοφίας, γιατὶ πάψαμε νὰ εἴμαστε λαὸς σοφός;».

Γνωρίζοντας ὁ πατέρας τὴν ἀγωνία μου γιὰ τὸν ἠθικὸ κατήφορο τῆς κοινωνίας, μὲ συμπεριέλαβε στὴν συζήτηση ποὺ ξεκίνησε μὲ τὸ πνευματικοπαίδι του, τὴν κυρία Βιργινία, μητέρα τριῶν παιδιῶν· δυστυχῶς ἕνα ἐπεῖγον θέμα ἀνάγκασε τὸν πατέρα νὰ φύγει ἀπὸ τὸ σπίτι, ἀφήνοντας τώρα ἐμένα στὸ πόδι του. «Τί σημαίνει ὅτι οἱ “νομιμοποιήσεις” ἀποδίδουν ἕνα ΟΝΤΟΛΟΓΙΚΟ καὶ ΟΛΙΚΟ ΚΑΘΕΣΤΩΣ σὲ μία τυποποίηση, ποὺ ἔχει παραχθεῖ ἀπὸ ἀνθρώπους; Καὶ ὅτι τὴν στιγμὴ ποὺ ἐσωτερικεύονται οἱ “νομιμοποιήσεις”, ἀντικειμενοποιοῦν μόνο ἕνα τμῆμα τοῦ ἑαυτοῦ;». Ἡ κυρία Βιργινία μᾶς εἶχε μιλήσει ἤδη γιὰ τὴν “ἀπόλυτη” ἐξουσία ποὺ ἔχει συγκεντρώσει στὴν δυτικὴ κοινωνία ἡ Κοινὴ Γνώμη, ἤ ἀλλιῶς ὁ “ΚΟΙΝΟΣ ΝΟΥΣ”, ὡς τὸ ΚΟΙΝΩΝΙΚΟ ΑΠΟΘΕΜΑ… “ΓΝΩΣΗΣ” τῶν ἀνθρώπων. 

«Ὀντολογικὸ εἶναι κάτι ποὺ ἀναφέρεται στὴν ὀντότητά μας, τὴν ὕπαρξή μας, ἡ ὁποία φυσικὰ φανερώνει ἀπὸ ποῦ ἐρχόμαστε καὶ ποῦ ὀφείλουμε νὰ πᾶμε, στὴν διάρκεια τῆς ζωῆς μας. Τὸ πρῶτο ποὺ ῥώτησες σημαίνει πὼς ὅτιδήποτε περνάει σὰν “νόμος” μέσα στὸν “ΚΟΙΝΟ ΝΟΥ”, ἐπιβάλλει στὴν ψυχή ΟΛΩΝ τῶν ἀτόμων μία “ὀροφὴ”, ποὺ στὴν πραγματικότητα ὁρίζεται ἀπὸ ἐλάχιστους ἀνθρώπους. Ὅσο γιὰ τὸ δεύτερο, σκέψου πὼς ὁ ἄνθρωπος τῆς Δύσης ἐσωτερικὰ εἶναι διασπασμένος σὲ πολλὰ κομμάτια, μὲ τὸν δικό του σκοπὸ τὸ καθένα. Ὁ “ΚΟΙΝΟΣ ΝΟΥΣ” τὸν ἐκπαιδεύει νὰ ἀναλώνεται γιὰ νὰ ἱκανοποιήσει ἕναν σκοπό, τὸν ἐπικρατέστερο, ποὺ ἐκ τῶν πραγμάτων, ἀνεπιγνώστως θὰ συγκρούεται μὲ τοὺς ὑπόλοιπους! Ὅμως Ἐρασμία, καὶ τὴν ζωὴ τὴν ἔχουν “σπάσει” σὲ πολλὰ “κομμάτια” οἱ δυτικοί, καὶ μιλᾶνε γιὰ πολλὲς διαφορετικὲς “κοινωνικὲς πραγματικότητες”! Λένε ὅτι κάθε μία ἀπὸ αὐτὲς ἀποτελεῖται ἀπὸ τρία συστατικά: τὴν δική της “γλῶσσα”, ποὺ περιγράφει πῶς συμβολίζει ΑΠΟ ΤΗΝ ΔΙΚΗ ΤΗΣ ΠΛΕΥΡΑ τὸ “καλὸ” καὶ τὸ “κακό”, τὶς “συνταγὲς-μεθόδους” μὲ τὶς ὁποῖες ἡ κάθε “πραγματικότητα” ΕΠΙΒΑΛΛΕΤΑΙ στοὺς ἀνθρώπους, καὶ ἀκόμα ἀπὸ τὴν ἐπιστήμη, ποὺ ΚΑΤΟΧΥΡΩΝΕΙ τὴν ἀνάλογη ΕΠΙΠΛΑΣΤΗ “πραγματικότητα”. Ὅλα μαζὶ τὰ τρία συστατικὰ κάνουν μία “κατασκευασμένη κοινωνικὴ πραγματικότητα” νὰ λειτουργεῖ σὰν ἕνα ἰδιαίτερο… “σύμπαν”. Αὐτὰ ποὺ σοῦ λέω τώρα, τὰ περιγράφει ἡ Κοινωνιολογία, μὲσα στὴν θεωρία τῆς “κοινωνικῆς κατασκευῆς τῆς πραγματικότητας”».

«Δυστυχῶς, ὁ δυτικὸς τρόπος ζωῆς “μεταφυτεύτηκε” καὶ στὴν Ἑλλάδα, καὶ ὑπάρχει καὶ ἐδῶ πολὺς κόσμος ποὺ ἀγνοεῖ ἀπὸ ποῦ ἔρχεται καὶ ποῦ ὀφείλει νὰ πάει. Ἡ πατερικὴ Διδασκαλία λέει ὅτι ἡ ἁμαρτία εἶναι ἐκείνη ποὺ κατακομματιάζει ἐσωτερικὰ τὸν ἄνθρωπο, καὶ ἔτσι διαιρούμενος, εἶναι “ἀνεπίδεκτος” ἡθικῆς λεβεντιᾶς καὶ πνευματικῆς ἀρχοντιᾶς… Ὁπότε μᾶλλον δὲν ἀντιλαμβάνεται κὰν πὼς κάποιοι τὸν περιορίζουν κάτω ἀπὸ τὴν “ὁροφή”, μὲ τὴν ὁποία τὸν διαφεντεύουν! Τὰ περισσότερα παιδιὰ ποὺ ξέρω ἀσπάζονται τὸν κάθε σκοπὸ ποὺ τοὺς δίνει τὸ ῥεῦμα τῆς ἐποχῆς, ἀλλὰ ἀνεπιγνώστως, ὁ ἐπικρατέστερος σκοπὸς εἶναι ἡ ἐπικράτηση τοῦ σώματος ἔναντι τοῦ πνεύματος, μὲ ὅλες τὶς ἐσωτερικὲς συγκρούσεις ποὺ συνεπάγεται τέτοια ἐπικράτηση! Τὰ ἴδια δὲν διακρίνουν πὼς τὸ… “καινούργιο καλὸ”, ἡ “καινούργια ἀξία” ποὺ ὠθοῦνται νὰ ἐπιζητοῦν, εἶναι ἡ “ἐξύψωση ἀπὸ τοὺς ἄλλους”, καὶ γιὰ νὰ “ἐξυψωθοῦν” παρουσιάζουν τὴν κακία ὡς ἀρετή· δηλαδὴ κυρία Βιργινία, μέσα ἀπὸ τὴν βιοτή τους… συντάσσονται μὲ τὸ Ψεῦδος!».

«Ἡ θεωρία λέει πὼς τὴν “γνώση” τοῦ “ΚΟΙΝΟΥ ΝΟΥ” τὴν μοιράζονται τόσο οἱ “προνομιοῦχοι” — νομίζω ἐννοεῖ τοὺς ἐπιδεκτικοὺς καὶ τοὺς “ἀνεκτικούς”, ὅσο καὶ οἱ λιγότερο “προνομιοῦχοι”, ὥστε ἡ συμμετοχὴ στὸ κοινωνικὸ ἀπόθεμα “γνώσης” νὰ “ΤΟΠΟΘΕΤΕΙ” τὰ ἄτομα μέσα στὴν κοινωνία, καὶ νὰ τὰ “ΧΕΙΡΙΖΕΤΑΙ” μὲ τὸν “ΕΝΔΕΔΕΙΓΜΕΝΟ” τρόπο· κάτι ποὺ εἶναι ἀδύνατον γιὰ κάποιον ποὺ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΚΟΙΝΩΝΟΣ αὐτῆς τῆς “γνώσης” —ὅπως ἐμεῖς οἱ δύο— ἐπειδὴ τὰ κριτήριά του περὶ “προνομίων” διαφέρουν ῥιζικῶς! Στὴν “κοινωνικὴ πραγματικότητα” ἡ καθημερινότητα κυριαρχεῖται ἀπὸ τὸ ΠΡΑΓΜΑΤΙΣΤΙΚΟ ΚΙΝΗΤΡΟ, ἀντιλαμβάνεται δηλαδὴ τὸ ἐφικτὸ μόνο μέσα ἀπὸ τὴν ὀρθὴ λογική. Ὁπότε ἡ “γνώση” τοῦ ἀτόμου περιορίζεται στὴν ΠΡΑΓΜΑΤΙΣΤΙΚΗ ΙΚΑΝΟΤΗΤΑ, καὶ συνήθως λίγο τὸ ἐνδιαφέρει νὰ προχωρήσει πέρα ἀπὸ αὐτὴν τὴν ΠΡΑΓΜΑΤΙΣΤΙΚΑ ΑΠΑΡΑΙΤΗΤΗ “ΓΝΩΣΗ”. Ὡστόσο, προκαλεῖ ἐνδιαφέρον ὁ τρόπος ποὺ “γεννιοῦνται” οἱ διάφορες κοινωνικὲς θεωρίες πάνω σὲ συγκεκριμένες ὑποτιθέμενες “καινούργιες γνώσεις(!)”, ποὺ ὁ “ΚΟΙΝΟΣ ΝΟΥΣ” θέλει νὰ μεταβιβάσει στὴν ἑπόμενη γενιά. Κατὰ τὴν μεταβίβαση αὐτή, ποὺ λειτουργεῖ ὡς “ΝΟΜΙΜΟΠΟΙΗΣΗ” τῶν “καινούργιων γνώσεων”, οἱ “ΝΟΜΙΜΟΠΟΙΗΤΕΣ”(…) ΕΝΟΠΟΙΟΥΝ ΑΝΟΜΟΙΑ ΝΟΗΜΑΤΑ, ἀπὸ αὐτὰ ποὺ εἶχαν “νομιμοποιηθεῖ” παλαιότερα, καὶ ΠΑΡΑΓΟΥΝ “ΝΕΑ ΝΟΗΜΑΤΑ”, πρωτοφανῆ! Τὰ ὁποῖα “κατασκευάζουν” μὲ τὴν σειρά τους ἕνα ΕΝΤΕΛΩΣ ΚΑΙΝΟΥΡΙΟ καὶ ΠΡΩΤΟΦΑΝΕΣ “ΣΥΜΠΑΝ”! Οἱ “συνταγὲς-μέθοδοι” ποὺ θὰ ἐπιβάλλουν τὰ “νέα νοήματα” στοὺς ἑπόμενους ὡς… “εὔλογα”, δροῦν σὲ δύο ἐπίπεδα: στὸ πρῶτο, θὰ πρέπει αὐτὰ νὰ δίνουν ΤΑΥΤΟΧΡΟΝΩΣ ΣΕ ΟΛΟΥΣ, γενικὴ ΑΙΣΘΗΣΗΣ ΝΟΗΜΑΤΟΣ, ἀκόμα καὶ σὲ ἀνθρώπους ποὺ συμμετέχουν σὲ ἐντελῶς διαφορετικοὺς κοινωνικοὺς ῥόλους. Στὸ δεύτερο ἐπίπεδο, μὲ τὴν ΓΝΩΣΗ τοῦ ΛΕΞΙΛΟΓΙΟΥ τῶν διαβεβαιώσεων ποὺ λένε “ἔτσι εἶναι τὰ πράγματα” —ἀντὶ νὰ δίνουν ἀπαντήσεις στὰ “ΓΙΑΤΙ”, εἰσάγονται κάποιες ΘΕΩΡΗΤΙΚΕΣ ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ σὲ ὑποτυπώδη μορφή, ποὺ συνδέονται ἄμεσα μὲ συγκεκριμένες πράξεις, στοὺς ῥόλους ποὺ “ἀναθέτει” ὁ “ΚΟΙΝΟΣ ΝΟΥΣ”· ὥστε τὰ πρωτοφανῆ αὐτὰ… “εὔλογα νοήματα”, νὰ ἐνσωματωθοῦν στὴν ΠΡΑΓΜΑΤΙΣΤΙΚΗ βιογραφία τοῦ ΚΑΘΕ ἀτόμου ξεχωριστά». 

«Κυρία Βιργινία, ὅταν ὁ ἄνθρωπος κλείνεται μέσα σὲ ἕνα… ἰδιαίτερο “σύμπαν” γιὰ νὰ ζήσει, μὲ τὸν ἐντοπισμὸ τῆς προσοχῆς του σὲ ἕνα μικρὸ μόνο μέρος τῆς ζωῆς, ΑΠΟΜΟΝΩΝΕΤΑΙ ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΛΗΘΕΙΑ καὶ ἀποκτᾶ ΜΕΙΟΝΕΞΙΑ! Ἐπειδὴ ὅμως μειονεκτικὸς καὶ φανατικὸς εἶναι ταυτολογία, νομίζω θὰ εἶναι εὔκολη ὑπόθεση γιὰ τοὺς… “νομιμοποιητὲς” ποὺ εἴπατε, νὰ ἐπιβάλλουν σὲ κάποιον ποὺ ἀγνοεῖ τὴν ἀλήθεια, τὸν φανατισμὸ στὰ “πρωτοφανῆ νοήματα”…».

«Ναί, ἰσχύει αὐτὸ ποὺ λές· καὶ θὰ συμπλήρωνα πὼς ὅποιος ἀπομονώνεται ἀπὸ τὴν ἀλήθεια, ζεῖ σὰν πρωτόγονος! Μᾶλλον δὲν εἶναι τυχαῖο ὅτι στὸ βιβλίο ποὺ μελέτησα, τὸ ἑπόμενο στάδιο τῆς κατάστασης ποὺ περιγράφω, ἐκτυλίσσεται σὲ μία κοινωνία… ὄντως πρωτόγονη! Ἐδῶ ὑπάρχουν ῥητὰ ΔΙΑΤΥΠΩΜΕΝΕΣ ΘΕΩΡΙΕΣ. Ἐξ αἰτίας τῆς “περιπλοκότητάς τους”, ἡ μεταβίβασή τους ἀνατίθεται σὲ “εἰδικευμένο” προσωπικό, μέσα ἀπὸ ΕΠΙΣΗΜΟΠΟΙΗΜΕΝΕΣ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΕΣ… ΜΥΗΣΗΣ! Τὶς θεωρίες, ὡς “ΑΝΩΤΕΡΕΣ” ΛΑΪΚΕΣ ΓΝΩΣΕΙΣ πιὰ, ΔΙΑΧΕΙΡΙΖΟΝΤΑΙ οἱ ἡλικιωμένοι ἄντρες τῆς… πατριᾶς, δηλαδὴ τῆς φυλῆς! ΜΥΟΥΝ τοὺς ἐφήβους στὶς καθιερωμένες λειτουργικὲς διαδικασίες, καὶ τὶς ὑποχρεώσεις καὶ τὰ δικαιώματα ποὺ ἀπορρέουν ἀπὸ αὐτές. Καὶ κάθε φορὰ ποὺ ὑπάρχουν προβλήματα στὴν ἐφαρμογή τους, οἱ ἡλικιωμένοι ἐμφανίζονται ὡς ἔμπειροι “εἰδικοί”! Τὸ ΜΕΓΑΛΟ ΕΥΡΟΣ τῆς “ἐννοηματωμένης” ἑνοποίησης, εἶναι τὸ βασικὸ χαρακτηριστικὸ στὴν ἐπιβολὴ μιᾶς κοινωνικῆς θεωρίας…». 

«Ὥστε ΜΥΗΣΗ εἶναι ὅλο αὐτὸ ποὺ γίνεται στὴν διασκέδαση! Μὲ τὴν μουσική, τὶς ταινίες, τὶς διαφημίσεις, τὰ ΠΑΙΔΙΚΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ, γίνεται μύηση στὴν οὐσία τοῦ Ψεύδους! Νομίζω κυρία Βιργινία ὅτι οἱ ἐργώδεις προσπάθειες τῶν διαφθορέων τῶν λαῶν, ἑνοποίησαν τὸ “σύμπαν” τοῦ ἐμπορίου, μὲ τὸ “σύμπαν” τῆς ὑποτιθέμενης “Τέχνης”, γιὰ νὰ ἀποκόψουν τοὺς ἀνθρώπους ἀπὸ τὴν ἀλήθεια καὶ νὰ ζοῦν ΦΑΝΑΤΙΚΑ σὰν πρωτόγονοι! Γι’ αὐτὸ στὸ σχολεῖο δὲν μᾶς μαθαίνουν τὶς ἀφηρημένες ἔννοιες τῆς πίστης μας, ποὺ ξεχωρίζουν τὸ ἀληθινὰ καλὸ ἀπὸ τὸ ἀληθινὰ κακό, γιὰ νὰ μὴν μποροῦμε νὰ ξεχωρίζουμε τὶς πλάνες, καὶ νὰ μᾶς κατακομματιάζει ἡ ἁμαρτία! Ὅπως τὸ καταλαβαίνω, ἡ πλάνη συγχέει ἔννοιες ἀσυμβίβαστες μεταξύ τους, γιὰ παράδειγμα τὸν κορονοϊὸ ποὺ σπάρθηκε σὲ ὅλον τὸν κόσμο, μὲ τὸ πρόσχημα τοῦ γενικοῦ καλοῦ, γιὰ νὰ δείξουν οἱ “ΝΟΜΙΜΟΠΟΙΗΤΕΣ” ὅτι μποροῦν νὰ ΔΕΣΜΕΥΟΥΝ τὴν ἐλευθερία τῶν ἀνθρώπων! Ἤ, συγχέουν τὴν ὑποτιθέμενη πρόοδο μὲ τὴν ἀνηθικότητα, γιὰ νὰ προκύψει ἡ πρωτοφανὴς ἀνωμαλία! Τώρα καταλαβαίνω τοὺς ἀφανεῖς χειρισμοὺς τῶν ἀσεβῶν πολιτικῶν· γιὰ νὰ διατηρήσουν τὴν ἐξουσία καὶ τὰ προνόμιά τους, στηρίζονται στὴν ἀπόλυτη ΨΥΧΟΛΟΓΙΚΗ ΕΞΟΥΣΙΑ ποὺ ἀσκοῦν ἀφανῶς μὲ τὸν “ΚΟΙΝΟ ΝΟΥ”, μέσα ἀπὸ τὴν ΕΩΣΦΟΡΙΚΗ ΕΚΜΕΤΑΛΛΕΥΣΗ ΤΗΣ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΤΗΤΑΣ καὶ τῶν συλλογικῶν συναισθημάτων τῶν ἀνθρώπων! Καταφέρνοντας νὰ “μεταφυτεύσουν” καὶ στὴν δεινοπαθοῦσα πατρἰδα μας τὴν “ἐπικράτηση τοῦ σώματος ἔναντι τοῦ πνεύματος”, οἱ ἀσεβεῖς πολιτικοὶ καυχιοῦνται ποὺ ποδοπάτησαν τὴν ἱερότητα τῆς οἰκογένειας, καὶ ΤΟΛΜΗΣΑΝ νὰ μιλήσουν γιὰ παιδιὰ ποὺ θὰ μεγαλώνουν μέσα στὰ σπίτια τῶν ἀνώμαλων!».

Ὅσο τὸ σκεφτόμουν, τόσο ἔβρισκα περιοχὲς τῆς ζωῆς ποὺ δὲν ἐπέτρεπαν στοὺς ἀνθρώπους νὰ δοῦν ΟΛΟΚΛΗΡΗ τὴν ζωή, ὅπως εἶναι τὰ οἰκονομικά, ἡ μόδα, τὰ τυχερὰ παιχνίδια, ἡ ἔμμονη χρήση τῆς τεχνολογίας, καὶ ἄλλα. Ἡ ἄυλη “ὀροφὴ” ποὺ ἐπιβάλλουν οἱ λίγοι φιλόκακοι στοὺς πολλούς, ἦταν ἡ ἀντίληψη τοῦ ἐφικτοῦ μόνο μέσα ἀπὸ τὴν ὀρθὴ λογική· καὶ μὲ τὴν γνώση περιορισμένη μέχρι τὴν ΠΡΑΓΜΑΤΙΣΤΙΚΗ ΙΚΑΝΟΤΗΤΑ, ἡ γενικὴ αἴσθηση… “νοήματος”, ἀφ’ ὅτου ὁ ἀφιλόθεος νόμος ἀποτρελάθηκε, ἦταν ὁ γενικὸς χλευασμὸς στὴν ἱερότητα τοῦ ἀνθρώπου… Ὅμως ὁ πατέρας τονίζει πὼς γιὰ νὰ ἐπιζήσει τὸ Γένος μας, πρέπει νὰ πεθάνουν τὰ πάθη διὰ τῆς θαυματουργῆς δύναμης τοῦ Εὐαγγελίου! Θέλοντας νὰ μάθω περισσότερα γιὰ τὴν ὀπισθοβουλία τῶν ἀσεβῶν πολιτικῶν, θυμήθηκα τὸ βιβλίο μὲ τὴν παραβολὴ τοῦ πιστοῦ δούλου, ποὺ ἀναφέρεται καὶ στὴν ἐξουσία ποὺ ἔδωσε ὁ Κύριος στοὺς πολιτικούς, καὶ ἄρχισα νὰ τὸ διαβάζω. Ἔλεγε πὼς ἡ ἀποστολὴ τῶν ἐκκλησιαστικῶν ἀρχόντων ἀλλὰ καὶ τῶν πολιτικῶν, εἶναι νὰ ὑπηρετοῦν τὶς ἀνάγκες τοῦ λαοῦ, νὰ τὸν καθοδηγοῦν στὴν ἀληθινὴ πρόοδο, καὶ ὄχι νὰ τὸν πιέζουν καὶ νὰ τὸν τυραννᾶνε γιὰ νὰ ἱκανοποιήσουν τὴν ΦΙΛΟΔΟΞΙΑ ΤΟΥΣ! Ἀπὸ ἐδῶ καὶ πέρα ἀναφερόταν μόνο στοὺς ἰερωμένους, ἀλλὰ πρόσεξα πράγματα ποὺ εὐτυχῶς δὲν τὰ ἤξερα ἀπὸ τὸν πατέρα μου· τὸ βιβλίο ἔγραφε πὼς σὲ καμία περίπτωση δὲν ἐπιτρεπόταν στοὺς λειτουργοὺς τοῦ Ὑψίστου νὰ ἀφαιροῦν τὴν τροφὴ τοῦ Ποιμνίου, καὶ νὰ μεταδίδουν τὸ δηλητήριο τῆς πλάνης καὶ τῶν αἱρέσεων, ἤ τὶς ἀκατανόητες θεωρίες τῆς “φιλοσοφίας καὶ τῆς κενῆς ἀπάτης”! Δὲν τοὺς ἐπιτρεπόταν νὰ παραδίδονται στὴν ῥαστώνη καὶ τὴν ἀμέλεια, οὔτε νὰ ἀφήνουν τὸ ἔργο τους ἀνεκτέλεστο, οὔτε νὰ τὸ παραδίδουν σὲ ἄλλους, οὔτε νὰ ἀναμιγνύονται σὲ ἔργα καὶ καθήκοντα ξένα. Ὁρίστηκαν ἀπὸ τὸν Κύριο νὰ κυβερνᾶνε τὴν οἰκογένειά Του ὡς οἰκονόμοι καὶ ὁδηγοί, καὶ ὄχι ὡς κύριοι ποὺ θὰ χαράξουν νέους δρόμους στὴν διδασκαλία γιὰ τὴν ἀγωγὴ καὶ τὴν ζωὴ τῶν πιστῶν, σφετεριζόμενοι καὶ καταχρώμενοι τὴν δόξα ποὺ ἀνήκει στὸν Χριστό! Παρακάτω ἄρχισα νὰ διαβάζω γιὰ τὸν φαῦλο δοῦλο, τὸν πονηρό, ποὺ ἀναδεικνύεται ὁλότελα ἀνάξιος τῆς θέσης ποὺ διορίστηκε ἀπὸ τὸν Κύριο! Ὅσα διάβαζα, ἦταν φοβερά! Ὡς πρώτη αἰτία τῆς ἀσυνειδησίας τοῦ κακοῦ ἐκκλησιαστικοῦ ἄρχοντα, παρουσιάζει ὁ Κύριος τὴν ΔΥΣΠΙΣΤΙΑ στὴν Δευτέρα Παρουσία ΤΟΥ! Ἄν ὁ κακοήθης δοῦλος πεῖ μέσα στὴν καρδιά του, “ἀργεῖ νὰ ἔρθει ὁ Κύριος καὶ ποιὸς ξέρει ἄν καὶ πότε θὰ ἔρθει”, τότε ΕΠΑΨΕ ΝΑ ΠΙΣΤΕΥΕΙ ὅτι οἱ ἄνθρωποι θὰ κριθοῦν, καὶ καταχρώμενος τὴν ΜΑΚΡΟΘΥΜΙΑ τοῦ Κυρίου, σκληρύνεται περισσότερο στὴν κακία καὶ τὴν ἁμαρτία! Ὅπως οἱ Ἰσραηλίτες, ποὺ βλέποντας πὼς ὁ Μωυσῆς ἀργοῦσε νὰ κατέβει ἀπὸ τὸ ὄρος Σινᾶ, ζήτησαν νὰ προσκυνήσουν τὰ εἴδωλα! Ὅσοι δὲν πιστεύουν στὴν Μέλλουσα Κρίση, καὶ δὲν πιστεύουν ὅτι ὑπάρχει Παράδεισος καὶ Κόλαση, ἔχουν θεὸ τὶς ἡδονὲς τοῦ κόσμου καὶ τὴν κοιλιά τους, καὶ καταλήγουν σὲ κάθε εἶδος κακίας… Ὡς δεύτερη αἰτία τῆς φαυλότητας τοῦ κακοῦ ἐκκλησιαστικοῦ ἄρχοντα, ὁ Κύριος παρουσίασε τὴν ὑποδούλωσή του στὰ ΠΑΘΗ καὶ τὶς ΕΠΙΘΥΜΙΕΣ ΤΟΥ! Κυριευμένος ἀπὸ τὸν ἐγωισμό, τὸν θυμὸ καὶ τὸν δεσποτισμό του, ἀρχίζει νὰ ΤΥΠΤΕΙ τὸ Ποίμνιο, χρησιμοποιώντας ὡς μέσο ΤΟ ΑΞΙΩΜΑ ΤΟΥ! ΤΥΡΑΝΝΑΕΙ καὶ ΚΑΤΑΠΙΕΖΕΙ τοὺς συνδούλους του θεωρώντας τὸν ἑαυτό του πολὺ ἀνώτερό τους, καὶ τολμάει νὰ ΔΙΩΚΕΙ καὶ νὰ ΒΑΣΑΝΙΖΕΙ τοὺς ὁμοίους του! Ἀλλὰ ἄν ἡ στέρηση τῆς τροφῆς εἶναι ἔγκλημα, ἡ τυραννία τί εἶναι; Οἱ λόγοι ποὺ κάνει ὅλα αὐτά, ἦταν ἀκόμα χειρότεροι· ὁ ἀνάξιος οἰκονόμος βασανίζει τοὺς πιστοὺς ἐπειδὴ δὲν θέλουν νὰ ὑποταχθοῦν ΣΤΑ ΠΑΡΑΝΟΜΑ ΘΕΛΗΜΑΤΑ ΤΟΥ, ἤ νὰ ἐπιδοκιμάσουν ΤΙΣ ΑΝΟΜΕΣ ΠΡΑΞΕΙΣ ΤΟΥ! Εἴτε διότι ἐλέγχεται ἀπὸ τὸν βίο καὶ τὸ παράδειγμά τους, εἴτε διότι ἔχασε κάθε ἰκμάδα χριστιανικῆς ἀγάπης καὶ ΤΡΕΦΕΙ ΦΘΟΝΟ γιὰ τὴν ἀρετή τους! Τοὺς τυραννάει καὶ τοὺς ἐκβιάζει ΓΙΑ ΝΑ ΤΟΥ ΠΑΡΕΧΟΥΝ ΤΑ ΜΕΣΑ ΤΗΣ ΑΠΟΛΑΥΣΗΣ, γιὰ νὰ εἰσπράττει χρήματα μὲ τρόπο ΙΕΡΟΚΑΠΗΛΙΚΟ καὶ ΣΙΜΩΝΙΑΚΟ! Μὲ τὴν γλῶσσα ΔΙΑΒΑΛΛΕΙ καὶ ΣΥΚΟΦΑΝΤΕΙ! Ἐμποδίζει τὴν ἐξάσκηση τῶν χριστιανικῶν καθηκόντων τῶν πιστῶν, σκανδαλίζει μὲ τὸν ἄνομο βίο του καὶ ΠΙΕΖΕΙ ΤΙΣ ΣΥΝΕΙΔΗΣΕΙΣ ΤΩΝ ΑΣΘΕΝΕΣΤΕΡΩΝ! Χρησιμοποιεῖ τὴν ἐξουσία τοῦ ἀξιώματός του γιὰ νὰ περιορίζει καὶ νὰ δεσμεύει, καὶ νὰ βλάπτει πολυειδῶς! Ἀσυγκρίτως φοβερότερα ἔκαναν οἱ μιαροὶ καὶ ἀνόσιοι ἀρχιερεῖς καὶ Γραμματεῖς στὸν Χριστό, μὲ τὸν σταυρικὸ θάνατο ποὺ τόλμησαν νὰ διατάξουν! Οἱ αἱρετικοὶ ἀρχιερεῖς καὶ αὐτοκράτορες ἔφεραν δεινὰ μαρτύρια στὸν Μέγα Ἀθανάσιο, τὸν ἱερὸ Χρυσόστομο καὶ τόσους ἄλλους Πατέρες καὶ ὀρθοδόξους Χριστιανούς· ὅπως ἐπίσης καὶ οἱ Πάπες τοῦ Μεσαίωνα, μὲ τὶς σταυροφορίες στοὺς Χριστιανοὺς τῆς Ὀρθοδόξου Ἀνατολῆς! Τὸ θλιβερότερο εἶναι πὼς μὲ τὴν ἀθεόφοβη διαγωγή του, ὁ φαῦλος οἰκονόμος συκοφαντεῖ τὸν Χριστιανισμὸ ἐνώπιον τῶν ἀπίστων, καὶ βλασφημεῖ τὸ ὄνομα τοῦ Χριστοῦ, τοῦ Ὁποίου τὴν ἐκκλησιαστικὴ ἐξουσία διαχειρίζεται… Δυστυχῶς, ἡ ἀχρειότητά του δὲν λέει νὰ σταματήσει· ὁ ἀδιάφορος λειτουργὸς καταντᾶ βέβηλος καὶ ἀνίερος εἰς τὸ “ἐσθίειν καὶ πίνειν μετὰ τῶν μεθυόντων”! Ἐκλέγει ὡς φίλους καὶ συντρόφους του ἔξω ἀπὸ τοὺς τῆς Ἐκκλησίας, τοὺς ἀνθρώπους τῆς ἁμαρτίας, καὶ μαζί τους τρώει καὶ πίνει καὶ μωρολογεῖ καὶ αἰσχρολογεῖ, καὶ σπαταλάει σὲ ἡδονὲς καὶ σκότια ἔργα χρῆμα ἱερό! Ποὺ ἀνήκει στὴν Ἐκκλησία δηλαδή! Καὶ ἔτσι καταβιβάζει τὸ ἀξίωμά του στὸν ἔσχατο ἐξευτελισμό! Βλέποντας οἱ κακοὶ ὅτι καὶ οἱ ἀνωτεροί τους, οἱ ἄρχοντές τους, οἱ ἐκκλησιαστικοὶ καὶ οἱ πολιτικοὶ εἶναι ὅμοιοί τους, κοιλιόδουλοι, ἀκόλαστοι καὶ διεφθαρμένοι, ἡ κακία τους τότε μεγαλώνει, κορυφώνεται… Ἀλλὰ κι ἄν ὑποθέσουμε ὅτι ὁ κακὸς ἐκκλησιαστικὸς λειτουργὸς δὲν συντροφεύει τοὺς μέθυσους στὰ φαγοπότια του, ἀπὸ τὴν στιγμὴ ποὺ καταντάει κοιλιόδουλος καὶ ἡδονοπαθής, τότε εἶναι ἱκανὸς νὰ φτάσει σὲ κάθε κακία καὶ φαυλότητα! Ἐκεῖνος ποὺ ὑποδουλώθηκε στὰ φαγητά καὶ τὰ ποτὰ δὲν εἶναι πλέον κύριος τοῦ ἑαυτοῦ του, καὶ καταντάει δοῦλος κάθε πάθους καὶ κάθε κακίας. Ἀπόδειξη, ὁ βίος καὶ ὁ χαρακτήρας ΤΩΝ ΔΙΩΚΤΩΝ τοῦ Χριστιανισμοῦ, ποὺ ἦταν ὅλοι ἀκόλαστοι καὶ διεφθαρμένοι! Ὁ Κύριος στὴν παραβολὴ εἶπε ὅτι ἐρχόμενος σὲ ἡμέρα ποὺ κανεὶς δὲν θὰ περιμένει, θὰ βάλει τὸν κακὸ δοῦλο μαζὶ μὲ τοὺς ὑποκριτές, ἐπειδὴ ἁμάρτανε ἐν γνώσει καὶ ἐκ προθέσεως, ἐνῶ ἐξωτερικῶς φαινόταν ἐνάρετος καὶ σπουδαῖος! Ἔφερε τὴν μορφὴ τοῦ δικαίου καὶ τοῦ εὐσεβοῦς, ἀλλὰ ἀρνιόταν, καταφρονοῦσε καὶ περιφρονοῦσε τὴν δύναμη τῆς εὐσεβείας! Ἦταν ποιμένας τοῦ Ποιμνίου, ἀλλὰ ἀποδείχθηκε λύκος ποὺ ἔτρωγε τὰ πρόβατα, φέροντας ἔνδυμα ποιμένος, καὶ ὁ χειρότερος ΕΜΠΑΙΚΤΗΣ τῆς ἀλήθειας!

«Κοίτα ἐδῶ!», εἶπε ὁ μεγαλύτερος ἀδερφός μου, βάζοντας νὰ δῶ ἕνα ταινιάκι στὸ διαδίκτυο. 

Βρισκόμασταν στὶς ἡμέρες ποὺ οἱ ἀθεόφοβοι πολιτικοὶ θὰ ψήφιζαν τὸν νόμο γιὰ τοὺς ἀνώμαλους ποὺ… ἔχουν “ἀνοίξει σπίτι”, ἄν θὰ μποροῦσαν νὰ υἱοθετοῦν καὶ παιδιὰ… Στὸ ταινιάκι ἦταν ὁ προκαθήμενος τῆς Ἐκκλησίας τῆς Ἑλλάδος, ποὺ τοῦ ζητήθηκε νὰ σχολιάσει τὶς ἀντιδράσεις γιὰ τὸ νομοσχέδιο, καὶ ἄκουσα τὴν ἀπάντησή του: “Ἡ Ἐκκλησία δὲν ἀντιδρᾶ, ἀλλὰ ἀγαπάει! Ἐλευθερία ἔχουμε, ὁ καθένας κάνει ὅ,τι θέλει!”. Μὲ τὴν δυσάρεστη ἔκπληξη ἀπὸ τὴν ΑΤΟΠΗ… “μειλιχιότητα”, μαρμάρωσα! Περίμενα νὰ τὸν ἄκουγα νὰ λέει, πὼς ΟΛΟΙ χρειαζόταν νὰ νεκρώσουμε τὰ μέλη μας ποὺ ῥέπουν πρὸς τὰ γήινα, δηλαδὴ πρὸς τὴν πορνεία, τὴν ἠθικὴ ἀκαθαρσία, τὸ πάθος, τὴν κακὴ ἐπιθυμία καὶ τὴν πλεονεξία, ποὺ εἶναι εἰδωλολατρεία· γιὰ τὰ ὁποῖα ἔρχεται ἡ ὀργὴ τοῦ Θεοῦ πάνω σὲ ὅσους ἀπειθοῦν συστηματικὰ στὸ θέλημά Του! Ἄρχισα λοιπὸν νὰ ψάχνω καὶ μόνη μου στὸ διαδίκτυο, γιὰ νὰ ἔβρισκα κι ἄλλες δηλώσεις τοῦ ἴδιου, μήπως καὶ βιάστηκα νὰ “καταπιῶ τὴν γλῶσσα μου”. Στὸ ἑπόμενο ταινιάκι, τὸν ἄκουσα νὰ δηλώνει: “Θὰ συνέρθει ἡ Ἱεραρχία γιὰ αὐτὰ ποὺ γίνονται αὐτὲς τὶς ἡμέρες, καὶ ἐκεῖ θὰ ἀκουστεῖ ἡ ἄποψη τῆς Ἐκκλησίας, ἐπισήμως. Σὲ τὲτοια θέματα ὁ Ἀρχιεπίσκοπος ΔΕΝ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΠΑΡΕΙ ΘΕΣΗ! Ἄν ὁ λαός μας θέλει νὰ τὸ κάνει αὐτό, νὰ τὸ κάνει. Τὸ Ποίμνιο πρέπει νὰ ἐνημερωθεῖ γιὰ νὰ ξέρουμε τί ζητᾶμε καὶ γιατὶ τὸ ζητᾶμε, καὶ ποιὸς μᾶς βάζει νὰ τὰ ζητᾶμε. Δὲν ξέρω πῶς θὰ εἶναι νὰ ζοῦν τὰ παιδιὰ σὲ μία οἰκογένεια μὲ δύο μπαμπάδες ἤ δυὸ μαμάδες, καὶ τί θὰ βλέπουν γύρω τους. Εἶναι μία κοινωνία ΠΟΥ ΔΗΜΙΟΥΡΓΕΙΤΑΙ, ΚΑΙΝΟΥΡΓΙΑ, ποὺ ΔΕΝ ΤΗΝ ΑΠΟΡΡΙΠΤΟΥΜΕ, βλέπουμε τὶς τάσεις πρὸς τὰ ἐκεῖ. Τὴν κοινωνία ἔχει τὸ δικαίωμα ὁ καθένας νὰ τὴν διαστρέφει καὶ νὰ τὴν κάνει ὅπως θέλει; Καὶ οἱ ἄλλοι δὲν ἔχουμε τὸ δικαίωμα νὰ μὴν μᾶς ἀρέσει αὐτὸ τὸ πράγμα; Εἶναι θέμα τῆς κοινωνίας. Ἡ Ἐκκλησία δὲν θὰ πάρει τὰ ὅπλα νὰ κάνει ὁτιδήποτε, ἀλλὰ ἔχει καθῆκον νὰ ἐνημερώσει τὸν κόσμο”· παρατηρώντας τὶς ξεκάθαρες ἀντιφάσεις, διαπίστωσα πὼς ὁ προκαθήμενος ἤθελε νὰ τὰ ἔχει καλὰ μὲ ὅλους. Μᾶλλον τὰ λόγια αὐτὰ ἀπευθύνονταν σὲ ὅσους ἡ γνώση περιορίζεται στὴν ΠΡΑΓΜΑΤΙΣΤΙΚΗ ΙΚΑΝΟΤΗΤΑ, γιὰ νὰ συμπεράνουν πὼς ὁ προκαθήμενος “προστατεύει” τὴν κοινωνία μας, ἀλλὰ ἐγὼ ἀντιλήφθηκα πὼς στὸν προκαθήμενο μιὰ χαρὰ ΑΡΕΣΕ Η ΚΟΙΝΩΝΙΑ ΟΠΩΣ ΕΙΝΑΙ! Δηλαδή, μὲ τὸν πολιτικὰ ΝΟΜΙΜΟΠΟΙΗΜΕΝΟ ἐκμαυλισμό της! Τώρα ὅμως ἀποδεικνυόταν ΚΑΙ ἐκεῖνος “ΝΟΜΙΜΟΠΟΙΗΤΗΣ” τῆς πνευματικῆς σαπίλας! Στὸ ἑπόμενο ταινιάκι, ἡ δημοσιογράφος εἶπε στὸν προκαθήμενο τῆς Ἐκκλησίας πὼς ἦταν πολλὰ τὰ ζητήματα ποὺ ἀνέκυπταν, ὅπως ἡ τεκνοθεσία καὶ ἡ βάφτιση, καὶ ἐκεῖνος ἀπάντησε: “Αὐτὰ τὰ λύνει τὸ κράτος, ΕΓΩ ΘΑ ΤΑ ΛΥΣΩ;”. Μὰ ἐγὼ διάβασα στὴν παραβολὴ πὼς δὲν ἐπιτρέπεται στοὺς ἐκκλησιαστικοὺς ἄρχοντες νὰ ἀφήνουν τὸ ἔργο τους ἀνεκτέλεστο, οὔτε ΝΑ ΤΟ ΠΑΡΑΔΙΔΟΥΝ ΣΕ ΑΛΛΟΥΣ! Οὔτε ὁ ψάλτης δὲν δεχεται πὼς δὲν εἶναι ΚΑΙ ἐκεῖνος ὑπεύθυνος γιὰ τὴν προάσπιση τῆς πίστης μας, ἀλλὰ οὔτε καὶ ὁ κάθε ἁπλὸς πιστός! Πῶς μπορεῖ νὰ τὸ σκέφτεται ὁ ΠΡΟΚΑΘΗΜΕΝΟΣ τῆς Ἐκκλησίας; Κάτι ἀλλόκοτο φάνηκε στὴν σκέψη μου· ἔβλεπα κάτι σὰν… “ΕΝΟΠΟΙΗΣΗ” τοῦ ἐκκλησιαστικοῦ κόσμου καὶ τοῦ πολιτικοῦ κόσμου, καὶ γι’ αὐτὸ ἡ κοινωνία ποὺ ζούσαμε, ἦταν… “πρωτοφανῶς” ἐκκοσμικευμένη! Ἄντεξα νὰ ἀκούσω ἕνα ἀκόμα ταινιάκι, ποὺ ὁ ἴδιος ἀπαντοῦσε γιὰ τὸ θέμα τῆς βάφτισης τῶν παιδιῶν ποὺ υἱοθετοῦνται ἀπὸ ἀνώμαλους. “Ἡ Ἐκκλησία θὰ περιμένει. Αὐτὰ τὰ παιδιὰ θὰ μεγαλώσουν, θὰ καταλάβουν λίγο τὴν ζωή, καὶ ὅταν θέλουν νὰ βαφτιστοῦν, θὰ βαφτιστοῦν!”. Ἡ δημοσιογράφος κλείνοντας συμπλήρωσε ὅτι ἡ Ἐκκλησία ΔΕΝ ἐπιθυμεῖ ἀντιπαράθεση μὲ τὴν κυβέρνηση… Μὰ τότε ὁ προκαθήμενος εἶχε “ΝΟΜΙΜΟΠΟΙΗΣΕΙ” ΚΑΙ ΤΗΝ “ΑΠΑΓΩΓΗ” ΠΑΙΔΙΩΝ ἀπὸ τὴν Οργανωμένη Κρατικὴ Διαφθορά! Ἀφοῦ δὲν ἦταν ἐξουσιοδοτημένος ἀπὸ τὸν Κύριο νὰ χαράξει νέους δρόμους στὴν διδασκαλία γιὰ τὴν ἀγωγὴ καὶ τὴν ζωὴ τῶν πιστῶν, γιὰ ποιὸν λόγο ΠΙΕΖΕ ΤΙΣ ΣΥΝΕΙΔΗΣΕΙΣ ΤΩΝ ΑΣΘΕΝΕΣΤΕΡΩΝ; Τὸ “ὁ καθένας κάνει ὅ,τι θέλει” τὸ δίδαξε ὁ διάβολος! Ἑδῶ ὁ προκαθήμενος “ἑνοποίησε” τὴν ἐλευθερία μὲ τὴν ἀποστασία, γιὰ νὰ προκύψει ἡ πρωτοφανὴς ΕΛΕΥΘΕΡΙΟΤΗΤΑ τὴν ὁποία καὶ “ΝΟΜΙΜΟΠΟΙΗΣΕ”! Ὅμως κανεὶς ἀπὸ ὅσους στηρίζουν τὸ ψεῦδος δὲν ἑνώνονται μὲ τὸν Χριστό! Ἡ ἀπομάκρυνση ἀπὸ τὸν Κύριο, εἶναι πνευματικὴ πορνεία, δηλαδὴ ΑΙΡΕΣΗ! Τὼρα στὴν σκέψη ἔβλεπα ξεκάθαρα τὴν “ΕΝΟΠΟΙΗΣΗ” τοῦ ἐκκλησιαστικοῦ κόσμου μὲ τὸν αἱρετίζοντα κόσμο, προκύπτοντας ἡ… ΜΥΗΣΗ στὸ πρωτοφανὲς ψεῦδος, ὅτι… “δὲν θὰ ὑπάρξει Δευτέρα Παρουσία”! Μὰ αὐτὸ ἦταν ΜΟΡΦΗ ΑΘΕΪΑΣ! Γιὰ νὰ μὴν μᾶς πιάσει τοὺς Ἕλληνες στὸν ὕπνο, καὶ μαγαρίσει τὸν ἀτίμητο Θησαυρὸ τῆς Ὀρθοδοξίας μας, χρειάζεται νὰ ἀρνηθοῦμε τὶς ἀκατανόητες θεωρίες τῆς “φιλοσοφίας καὶ τῆς κενῆς ἀπάτης”, καὶ νὰ γίνουμε λαὸς σοφός! Ἡ ΑΤΟΠΗ “συγχορδία” τῆς ἐπίσημης Ἐκκλησίας μὲ τοὺς ἀθεόφοβους πολιτικοὺς εἶναι κακὸ σημάδι, καὶ θυμίζει τὴν καθαρὰ κοσμικὴ ἐξουσία τοῦ λυμεώνα Πάπα, μὲ τοὺς σύγχρονους “σταυροφόρους του” ποὺ μᾶς “πολιορκοῦν” σὰν τὰ φίδια! Ὁ πατέρας λέει πὼς οἱ αἱρετίζοντες κληρικοὶ τοῦ τόπου μας σκαρώνουν ΜΕΓΑΛΗ ΠΡΟΔΟΣΙΑ ΤΟΥ ΓΕΝΟΥΣ ΜΑΣ, καὶ ἑτοιμάζονται “νὰ μᾶς ῥίξουν στὰ σκυλιά, γιὰ νὰ μᾶς φᾶνε”!

«Καλησπέρα Ἐρασμία!». Ὁ πατέρας μπῆκε στὸ σπίτι, καὶ ἀκούμπησε τὰ πράγματά του. 

«Μπαμπά, μόλις πάρεις μιὰ ἀνάσα, θέλω νὰ σοῦ πῶ γιὰ τοὺς αἱρετίζοντες!».

«Θὰ σοῦ πῶ πρῶτα ἐγὼ γιὰ τοὺς αἱρετικούς», εἶπε, καὶ κάθισε κοντά μου. «Εἶναι ἄνθρωποι ποὺ δὲν πιστεύουν ὅ,τι πιστεύει, φυλάσσει καὶ διδάσκει ἐπὶ εἴκοσι αἰῶνες τώρα ἡ Ἁγία Ὀρθόδοξη Ἐκκλησία μας· ποὺ ἔχουν ἐσφαλμένη πίστη ὡς πρὸς τὸ θεανδρικὸ Πρόσωπο τοῦ Κυρίου· ποὺ ὑποτιμοῦν τὴν Ὑπεραγία Θεοτόκο, χλευάζουν τὶς Ἅγιες Εἰκόνες, περιγελοῦν τὰ Ἱερὰ Λείψανα, γελοιοποιοῦν τὰ Ἱερὰ Μυστήρια, περιφρονοῦν τοὺς Κληρικούς μας καὶ δὲν σέβονται τὰ Ἅγια Προσκυνήματα καὶ τοὺς ἱεροὺς τόπους τῆς Λατρείας μας! Ἄς φαίνονται ἀθῶοι δῆθεν, εὐγενεῖς καὶ ἀκίνδυνοι. Πίσω ἀπὸ τὴν φαινομενικὴ καλοσύνη τους κρύβεται κακότητα καὶ σκληρότητα, καὶ πρὸ πάντων ἰσχυρογνωμοσύνη καὶ ἑωσφορικὸς ἐγωισμός, ἡ πηγὴ τῆς αἱρέσεως! Οἱ αἱρετικοὶ δὲν ἱκανοποιοῦνται μὲ τὴν ἑρμηνεία τῆς Ἁγίας Γραφῆς ποὺ κάνει ἡ Ἐκκλησία βάσει τῶν Ἁγίων Πατέρων, ἀλλὰ κάνουν δικές τους ἑρμηνείες, τοῦ μυαλοῦ τους. Ἔχουν μεγάλη ἰδέα γιὰ τὸν ἑαυτό τους, νομίζουν ὅτι αὐτὸ ποὺ κατέχουν εἶναι ἡ ἀλήθεια, καὶ τὸ ὑποστηρίζουν πεισματικά. Ἀμετακίνητοι ἀπὸ τὶς πλανεμένες θεωρίες τους, ἔχουν τὸ ἴδιο μένος ἐναντίον τῆς Ἁγίας Ἐκκλησίας, ποὺ εἶχαν ἀπὸ παλιά! Ἔχε τὸ νοῦ σου, παιδί μου! Ἄν σὲ πλησιάσει κάποιος ποὺ διδάσκει ἀντίθετα ἀπὸ ὅσα διδάσκει ἡ Ἐκκλησία ὡς πρὸς τὸν Θεάνθρωπο Κύριο, ΝΑ ΣΤΑΜΑΤΗΣΕΙΣ ΚΑΙ ΝΑ ΤΟΝ ΧΑΙΡΕΤΑΣ, γιὰ νὰ μὴν γίνεις συγκοινωνὸς πρὸς τὰ πονηρὰ ἔργα του**!».

«Τώρα καταλαβαίνω πολὺ καλύτερα τὸν κόπο ποὺ κάνεις πατέρα, γιὰ νὰ κατηχεῖς τοὺς πιστοὺς τῆς ἐνορίας! Ὅλοι χρειάζεται νὰ μάθουμε σωστὰ τὴν ὀρθόδοξη διδασκαλία γιὰ τὸ θεανδρικὸ Πρόσωπο τοῦ Κυρίου, ποὺ μᾶς ἀνεγείρει θαυμαστῶς ἐκ τοῦ τάφου δουλείας! Ὁ ἅγιος Παΐσιος ἔλεγε, πάντοτε ἡ ψυχή μας νὰ διψάει τὴν γνώση τῆς ἀλήθειας, τὴν συγχώρηση τῶν ἁμαρτιῶν μας, τὴν εἰρήνη τῆς συνειδήσεως, τὴν χαρὰ τὴν οὐράνια! Κάνοντας ἀγῶνα νὰ νεκρώνουμε τὰ μέλη μας ποὺ ῥέπουν πρὸς τὰ γήινα, ἀπεκδυθήκαμε τὸν παλαιὸ ἑαυτό μας καὶ φορέσαμε τὸν καινούργιο, ποὺ ΑΝΑΝΕΩΝΕΤΑΙ ΔΙΑΡΚΩΣ! Καὶ ὅταν ὁ Χριστός, ποὺ εἶναι ἡ ζωή μας, φανερωθεῖ πάλι, κατὰ τὴν Δευτέρα Παρουσία, ἐμεῖς θὰ φανερωθοῦμε δοξασμένοι μαζί Του! Ὄλα αὐτὰ τὰ χρωστᾶμε καὶ στὴν Παντοβασίλισσα Παναγία, ποὺ δέχτηκε νὰ γίνει ὁ ἀγωγὸς τῆς Χάριτος τοῦ Θεοῦ στὸν κόσμο! Κάθε βράδυ Τὴν εὐχαριστῶ κάτω ἀπὸ τὴν εἰκόνα τοῦ Εὐαγγελισμοῦ Της, ποὺ δέχτηκε τὴν βούληση τοῦ Θεοῦ γιὰ τὴν καλὴ εἴδηση τῆς χαρᾶς καὶ τῆς σωτηρίας τῶν ἀνθρώπων! Ἡ χαρὰ στὴν καρδιά μας εἶναι νὰ γεμίζει ἀπὸ τὰ λόγια τοῦ Κυρίου: “Ἐγὼ εἰμὶ ὁ Ὁδὸς καὶ ἡ Ἀλήθεια καὶ ἡ Ζωή”!».

Εὐαγγελίζου γῆ χαρὰν μεγάλην, αἰνεῖτε οὐρανοὶ Θεοῦ τὴν δόξαν. Ὡς ἐμψύχῳ Θεοῦ κιβωτῷ, ψαυέτω μηδαμῶς χεὶρ ἀμυήτων, Χείλη δὲ πιστῶν τῇ Θεοτόκω ἀσιγήτως, Φωνὴν τοῦ Ἀγγέλου ἀναμέλποντα, ἐν ἀγαλλιάσει βοάτω, Χαῖρε Κεχαριτωμένη ὁ Κύριος μετά σοῦ.

Εὐαγγελίζου γῆ χαρὰν μεγάλην, αἰνεῖτε οὐρανοὶ Θεοῦ τὴν δόξαν. Δανιὴλ σε ὄρος καλεῖ νοητόν, Γεννήτριαν Θεοῦ ὁ Ἡσαΐας, Βλέπει δὲ ὡς πόκον Γεδεών, ὁ Δαυΐδ δέ, Ἁγίασμα φάσκει, πύλην δὲ σε ἄλλος, ὁ δὲ Γαβριὴλ σοι κραυγάζει, Χαῖρε Κεχαριτωμένη, ὁ Κύριος μετὰ σοῦ.

* Ματθ. 24,45
**Β΄ Ἰωαν. 10-11

Ἡ ἀνάλυση τῆς παραβολῆς τοῦ πιστοῦ δούλου, εἶναι ἀπὸ τὸ βιβλίο ΑΙ ΠΑΡΑΒΟΛΑΙ ΤΟΥ ΚΥΡΙΟΥ, τοῦ μακαριστοῦ Ἀρχιμανδρίτη Σεραφεὶμ Παπακώστα.

Τὰ χαρακτηριστικὰ τῶν αἱρετικῶν (στὸ τέλος τοῦ κειμένου), εῖναι ἀπὸ τὸ βιβλίο ΑΠΕΙΛΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΟΡΘΟΔΟΞΙΑ ΜΑΣ- ἀντιαιρετικὸς ὁδηγός, τοῦ θεολόγου- Ἱεροκήρυκα Γεωργίου Ψαλτάκη

Τὸ ῥωμαίικο φιλότιμο εἶναι ἡ ἐπουράνια “ἀγαπητικὴ τιμὴ” ποὺ τρέφει
 τὴν εὐλαβὴ ψυχή, καὶ ΦΩΤΙΖΕΙ ΤΗΝ ΘΕΛΗΣΗ ΤΗΣ!

Τὸ βιβλίο μου εἶναι ἕτοιμο νὰ φτάσει

στὴν ἠλεκτρονικὴ διεύθυνσή σου!

Διαβάζοντάς το, ξεκινᾶς ἕνα ταξίδι ἀπὸ δρόμο ποὺ εἶχε κλείσει ἐδῶ καὶ πολλὰ χρόνια στὸν τόπο μας! 

Θυμήσου τὰ λόγια μου…

Ὅποιος σιωπᾶ,

δείχνει ὅτι συναινεῖ!

Λίγα λόγια γιἀ ἐμένα,

μπορεῖς νὰ βρεῖς ἐδῶ.

Μοιραστεῖτε αὐτὴ τὴν σελίδα

Βασιλική Κουφή

Μπορεῖ τὸ ΠΑΡΑΛΟΓΟ νὰ δίνει τὴν ἐντύπωση ὅτι ἐπικρατεῖ, ἰσως ἀκόμα καὶ ὅτι παραγκωνίζει τὴν λογική, ἀλλὰ τὰ πράγματα δὲν εἶναι καθόλου ἔτσι! Πρόκειται μόνο γιὰ ὉΜΙΧΛΗ, ποὺ ἡ ὑποτιθέμενη δύναμή της εἶναι ὅτι σὲ ἐμποδίζει νὰ δεῖς τί κρατάει κρυμμένο...Ἄν ἑστιάσεις πάνω της χάνει κάθε φορὰ τὸ πλεονέκτημά της, ποὺ εἶναι ὁ ἀφανής αἰφνιδιασμός! Ἀφοῦ τὸ πλεονέκτημα τοῦ παραλόγου εἶναι ὁ αἰφνιδιασμός, τότε μὲ τὴν βοήθεια τοῦ Θεοῦ, θὰ προετοιμαστοῦμε! Θὰ συγκρίνουμε τοὺς καρποὺς τοῦ παραλόγου μὲ τὴν ποιότητα ζωῆς ποὺ μᾶς ἔδωσε ὁ Χριστός, καὶ δὲν θὰ ἀφεθοῦμε στὴν... προκατασκευασμένη "τύχη μας"! Λέγομαι Βασιλικὴ Κουφῆ καὶ ἐδῶ μπορεῖτε νὰ διαβάσετε ἄρθρα ποὺ επιδιώκουν νὰ «ἀπονευρώσουν» ΤΟ ΠΑΡΑΛΟΓΟ!